013 logo
Nieuws
Nieuwsoverzicht Poppodium 013 kiest See Tickets als nieuwe ticketingpartner: Efficiëntie, vooruitgang en flexibiliteit centraal

Poppodium 013 kiest See Tickets als nieuwe ticketingpartner: Efficiëntie, vooruitgang en flexibiliteit centraal

12 dec 2024

Het grootste zelf-programmerende poppodium van Nederland, 013 in Tilburg, heeft See Tickets gekozen als nieuwe ticketingpartner. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in de optimalisatie van de ticketingprocessen bij 013, waarbij de nadruk ligt op efficiëntie, vooruitgang en flexibiliteit. Marijke van den Bosch, CEO van See Tickets Benelux, Mijndert Rodolf, Directeur Commercie & Communicatie van 013 en Jasper Butter, Director of Commerce van See Tickets Benelux lichten hun visie toe op deze vooruitstrevende samenwerking.

Een inspirerende eerste ontmoeting
Poppodium 013 begon meer dan een jaar geleden met het schetsen van een nieuwe digitale horizon. De ambitie om voorop te lopen in de industrie, gecombineerd met de visie om hun bezoekers de best mogelijke ervaring te bieden, leidde tot de samenwerking met See Tickets. Mijndert Rodolf licht toe: "We zijn overtuigd van hun datagestuurde, onafhankelijke en gebruiksvriendelijke ticketingplatform. Een platform dat bovendien naadloos aansluit bij onze (visuele) identiteit, zwarthandel voorkomt en waar bezoekers maximaal in controle zijn over hun ticket. Daarnaast werkt See Tickets al samen met andere aansprekende organisaties zoals Dekmantel, Paradiso en Awakenings, wat alleen maar extra vertrouwen gaf.

Primaire en secundaire ticketing in één oplossing
De nieuwe geïntegreerde ticketingoplossing van See Tickets stelt 013 in staat om zowel de primaire als secundaire ticketverkoop gemakkelijk en tegen eerlijke prijzen te beheren binnen één platform. Er kunnen dynamische ticketshops worden opgezet, waarbij de ideale fanflow naadloos aansluit bij de wensen van de bezoeker. Marijke van den Bosch verduidelijkt: “We bieden onze klanten tools om fans op een veilige en transparante manier toegang te geven tot tickets, terwijl organisatoren de volledige controle over hun evenementen behouden. Deze aanpak beschermt de waarde van de evenementen van 013 en zorgt voor een optimale ervaring voor bezoekers.”

Data farming en personalisatie
Met het 013-account kan 013 de fan-ervaring verder personaliseren en waardevolle inzichten toevoegen. Bezoekers kunnen eenvoudig een profiel aanmaken via e-mail of sociale media zoals Facebook of Google, waarna dit profiel fungeert als het centrale punt voor toegang tot tickets en andere producten, evenals voor het delen of doorverkopen van tickets via platforms zoals WhatsApp en Instagram.

Door al deze persoonsgebonden data kan 013 zijn communicatie en marketing nog beter afstemmen op de voorkeuren van de fans, wat niet alleen de klantrelatie versterkt maar ook tot hogere conversies leidt. Waar eerder beperkingen bestonden rondom domeingebonden tracking, biedt de nieuwe server-side tracking van See Tickets ook waardevolle inzichten in het bezoekersgedrag, conversies en de effectiviteit van marketingkanalen.

Mijndert Rodolf legt uit: “Met het 013-account verwachten we serieuze stappen te zetten in het optimaliseren van de conversie. Door relevante content op het juiste moment te bieden, kunnen we onze fans beter betrekken en hun aandacht langer vasthouden. De keuze voor See Tickets is dus een eerste, belangrijke stap in onze nieuwe digitale horizon, waarbij we in de nabije toekomst met nieuwe technologie en AI bezoekers nog beter kunnen bedienen.

Efficiënt evenementenbeheer met YesPlan en AFAS
Met de integratie van See Tickets en YesPlan worden processen rondom evenementenbeheer verbetert. Voor veel poppodia, theaters en evenementenlocaties is YesPlan een veelgebruikte tool om alle organisatorische aspecten te plannen en te coördineren, van personeelsinzet tot logistiek en communicatie. Dankzij deze nieuwe integratie worden evenementen die in YesPlan zijn aangemaakt automatisch doorgestuurd naar de Paylogic backoffice. Handmatige acties worden beperkt, wat voor meer consistente gegevens in beide systemen zorgt. Bovendien wordt ticketdata vanuit See Tickets real-time teruggekoppeld naar YesPlan, zodat alle relevante informatie – van verkoopstatussen tot publieksinzichten – direct beschikbaar is voor alle teams. Mijndert Rodolf licht toe: “Door deze integratie besparen we tijd en verkleinen we de kans op fouten, waardoor we meer aandacht kunnen besteden aan andere activiteiten zoals de  ervaring van onze bezoekers.

Inspiratie voor andere venues
Met deze samenwerking wil See Tickets andere poppodia en venues inspireren om een data-first strategie te omarmen. Jasper Butter, Director of Commerce bij See Tickets legt de focus op de ambitie om de industrie vooruit te helpen: “Wij werken als ticketingpartner graag samen met onze klanten aan oplossingen die een vooruitgang zijn in de ticketingmarkt. Daarbij is het van belang te weten welke uitdagingen er spelen. We zien momenteel op onderwerpen zoals secondary ticketing, efficiëntie, tracking en data dat zo’n gezamenlijke aanpak ontzettend effectief is.

Mijndert Rodolf van 013 over deze nieuwe samenwerking: “See Tickets is een betrouwbare en flexibele partner die goed begrijpt wat 013 en haar bezoekers nodig hebben. Van alle meetings tot dusver is mij de positieve vibe onderling en met elkaar erg opgevallen. We hebben een goede klik en we kijken dus uit naar een prettige samenwerking!

Nieuwsoverzicht